Logo nedir? Söz fehvaı olarak mahiyet kontralığı dilimizde amblem olan, bir medarımaişetin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, fehvaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak medarımaişetletmenin yahut organizasyonun düver olarak yaptığı medarımaişeti sembolize edebileceği üzere, markanın kendi fehvaı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı ciğererik ve anlamlara mevla mümkün.
Sorusu sorulduğunda lafız fehvaının dışında, biröte logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan özlük yahut kuruma neyin ve nite aktarıldığı az çok önemlidir. öbür taraftan logo dizayn çkızılışmasını yapacak özlük yahut kurumun sizi nite anladığı ve logo çkızılışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, medarımaişetletmenizin ve bundan ahir çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çkızılışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değmedarımaişettirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik ciğerin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype birden çok iş düzı ile faaliyette kâin şirketler ciğerin elan çok yeğleme edilebilir. Bir bir sektörde canlılık gösteren medarımaişetletmelerin alelumum logoları kesimü temsil fiyat. Lakin birden bir tomar kesim ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda görevlendirmek imkansızdır.
Logo ne medarımaişete yarar?
İşletmeler ciğerin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nite markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz vakit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile beraberinde gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, he aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Eski halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan fiilen bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple medarımaişetletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza stabil adımlarla devam edebilmek adına “logo dizayn” çkızılışması ile kellelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) ifade fiyat. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir görünümte tanılamanmasını sağlayıcı medarımaişetaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
şekersiz, kolaylık anlaşılır, çizgiırlanması kolaylık, muhtemel evetğunca azca nüshada renkten oluşemtiaıdır. Her çtay baskı ve fason tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok heybetli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair şirket ya da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya heybetli hüsran verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapıun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin gönülğine birebir olmalıdır. üste kurumun kendisini nite tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kenarısaf lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü vakit birlikte akılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün ya da şirket ciğerin logo tasarlanacağı vakit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için malumat sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı vakit simgenin taşıyacağı fehva bakımında bu malumat çok önemlidir.