SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü mazmun. Fakat bu dü mazmun mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışveriş firmaları ve internetten satış yapan e-kâr siteleri bâtınin nazik olan bu dü mazmun, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü mazmun da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olur, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu kırmızda gün gün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını biraz daha heveslialım ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması bâtınin yapılan çhileışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik enseışı teamüllemlerinin kâffesine denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini artırmaya müteveccih bir çhileışma olan SEM, müşteri kitlesini yükseltmek açısından da nispeten önemlidir. Ayrıca SEM çhileışmaları ile trafiğinizi yargılama arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çhileışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çhileışmalardır. SEM belli bir bütçe bâtınin maruz reklamları kapsarken SEO çhileışmaları belli anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde kılmak bâtınin yapılan çhileışmalardır. Elkızı, bu içinlaştırmayı biraz daha heveslialım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki başkalık; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret içinlığında, SEO’nun ise bâtınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde bünyelabilmesidir. Doğrusu SEO bâtınin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi bâtınin yeni bir ödeme bünyelmaz.
Bunun haricinde bir önemli başkalık da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük müddet içinde artırabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama mazmunı arasındaki bir başka önemli başkalık da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları olduğu bâtınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çhileışmalarında bu hatır değişikdır. SEO çhileışmaları daha tabii icraatı kapsar ve sitenize daha organik bir trafik akışı sağlamlar.
Bu dü mazmun, bâtınerik itibarıyla da ayrımlılık gösterir. SEO çhileışmalarındaki bâtınerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise garaz daha ticari olduğu bâtınin bâtınerikler SEO çhileışmalarındaki kadar olmayabilir.
Fakat bu eyitmek değildir ki SEM bâtınerikleri kalitesizdir. Sadece dü mazmun arasındaki bâtınerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha yararlı evet da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına için ikisinden de faydalanılabilir.
Yazgımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Tüketici Davranışları: Dijital Tahavvülün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.