Ümit Kalko Haberleri

No Comments Uncategorized

Kişinin yaşadığı maşer zarfında değeri olan , kabiliyet, seçenek ve vesair davranış biçimlerini geliştirdiği vetirelerin tümüdür.

Yetişek, önceden saptanmış esaslara nazaran insanların davranışlarında belli gelişmeler esenlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.

Yetişek; ferdin davranışlarındaki evetşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek bileğanlayışme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü üzere eğitimin bir çok tanılamamı gestaltlabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanılamam:

“Kişinin davranışında, kendi evetşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin lakinçlarına tatminkâr ) bileğanlayışme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu tanıma nazaran;

· Yetişek bir vetiretir.

· Yetişek sürecinde, ferdin davranışlarının mergup yönde bileğanlayıştirilmesi lakinçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki bileğanlayışme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Yetişek sürecinde ferdin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç asliye öğesi vardır.

1. Amaç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Değerlendirmeler

Yetişek lakinçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı eksiksiz kültürler yürekin tıpkıdır. Amaçların içeriği ve öğrenme yürekin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre nazaran bileğanlayışebilir, fakat sürecin doğkakımı bileğanlayışmez.

Yetişek kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca birmebzul filozof ve pedagog, eğitimin ne başüstüneğuna üstüne farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuşdolaşma. Hasetmüzde ise eğitimin kabul edilen ölçünlü tanılamamı şudur: Yetişek, ferdin davranışlarında kendi evetşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış bileğanlayışikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın zarfında eğitime üstüne temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğanlayışikliği” ve “süreç” üzere kelimeler eğitimin temel taşlarıdır.

Yetişek, ölümlü yürekin ömür boyu devam eden bir vetiretir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere tatminkâr olabileceği üzere istenmedik yönde bile gelişebilir. Yetişek sürecinin anlayışletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği üzere gelişigüzel bile olabilir. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal terbiye, gelişigüzel yapılan eğitime ise informal terbiye denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek okul, dershane, terbiye merkezleri üzere mekânlarda verilen terbiye formal; ferdin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır terbiye ise informal eğitidir. Doğrusu terbiye yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.

Yetişek Türleri
Yetişek türlerine nazaran sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye yetişmek üzere iki tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda evet da kurumlarda belli bir niyet ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci idari bir kadro ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal terbiye ise tabiatıyla gelişen plansız ve programsız yapılan eğitimdir ki fert bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.

Yetişek Sistemi
Yetişek, bir cümle olarak ele aldatmaındığında ise terbiye sisteminin üç asliye ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Bulak; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, donanım, maliyet, personel üzere fiziksel unsurlardır. Müddetç; okul zarfında gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde marifet, yeterlilik, bitirme, imtihan hatimeları üzere mergup davranış bileğanlayışiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.